torsdag 23 oktober 2008

Vanheden på väg mot Dollar...


Syrran skulle hämta mig i förmiddags för att vi skulle handla några prylar på Dollarstore. Det var -3 grader ute och 17 grader inne eftersom pelletsen tagit slut någon gång under natten, brr! Jag tog på mig vinterjackan och ryckte åt mig väskan. Jag känner mig verkligen fånig med handväska. Superfånig. Jag tog den ändå när jag ändå köpt den. Jag började promenera lite smått i väntan på att "A" skulle hämta mig, när jag kollade ner mot maken och började garva...jag påminde verkligen om Vanheden i Jönssonligan där jag gick i mina vita skor!

Inne på Dollar var det redan jul, vi fick kryssa fram mellan ouppackade lådor med julsaker och annat krimskrams. Det var då jag såg dom; en grupp små elaka dvärgar. Med luvor och vadmalsbyxor. I dvärgformat. Det var den (av mig) fruktade trädgårdstomten, nu i en inomhusvariant! Fasa! Tänk att ta hem en så´n! Jag får mardrömmar redan i vaket tillstånd! Den påminner väldigt mycket om den elaka tomten/vätten som sprang runt i filmen "Leprechaun" och väste; "I want my pot of gold..., I want my pot of gold..." Usch och fy säger jag bara, hem till mig får den då inte flytta!



Inga kommentarer: