lördag 4 oktober 2008

Fantastiskt underfundiga barn!

Ja, barn är ju för underbara!!

Jag satt och kollade på fotografier med min 3-åring häromdagen.

Lilla M: Vad gör du mamma?
Jag: Tittar på fotografier av min mormor och morfar. De finns inte längre, de är döda.
Lilla M: * Funderar en stund* Vem slog ihjäl dom då?

Ja, vad svarar man på det?
***************************************************************************

Några dagar senare satt jag och kollade igenom mobilen; raderade gamla meddelanden och kollade in kort från min farmors 90-års dag. Jag ropade på lilla M och frågade: Kommer du ihåg vem det här är då? Lilla M slängde en snabb blick på mobilen och sa sedan med eftertryck: Nä jag vill inte titta, hon är ju död!!

Hon förväxlade min mormor med min farmor! Ja, det är inte lätt alla gånger...

Inga kommentarer: