måndag 20 oktober 2008

Men hallå, är det någon hemma?!

Ja, i min skalle menar jag?! Ett typiskt fall av att " inte ha alla indianer i kanoten" eller "hon har fotografiskt minne men linsskyddet är fastlimmat"!

I morse, 20 minuter innan skolan började, gick jag och kände mig löjligt belåten med att barnen var påklädda och klara för att gå till skolan. I tid, dessutom. Utan tjatande var de faktiskt klara för att hoppa i ytterkläderna, när jag får för mig att kolla veckobrevet från skolan. Kollar först sonens veckobrev, bad onsdag, biblioteket fredag. Allt under kontroll alltså. Kollar sedan dotterns veckobrev där det står: "Fotografering måndag". Shit, shit shit!

Dottern får panik hoppar ur jeansen medan jag river ut allt i hennes garderob för att hitta tightsen. Var är tightsen!? "D" hittar dom till slut under soffan i vardagsrummet. Rycker med mig en tunika från garderoben och ett halsband och rusar ner för trappan och hoppar över "I" som sitter på hallgolvet och knyter skorna. Fixar "D"s hår i raketfart med snoddar och glansspray. Klart! På mindre än 10 minuter! Tur att det är nära till skolan säger jag bara!

Inga kommentarer: