måndag 6 oktober 2008

Hur är det ställt i huvudet på vissa barnklädestillverkare?

Jag satt nyss och kollade på nätet efter vinterkläder till min 8-åriga dotter. Då jag bor i en liten stad så finns det liksom inte så många butiker att välja mellan när det blir dags att handla vinterkläder. Visserligen går det ju att handla Reima kläder här, men jag tycker inte om vare sig kvalitéten eller priset! Inte för att de inte är vattentäta, det är dom garanterat, det vet jag med säkerhet! För några år sedan fick en kompis till "D" en overall från Reima. När kompisens mamma hämtade på dagis, tyckte hon att hennes dotter såg lite obekväm ut på något vis. När de kom hem klädde mamman av dottern och upptäckte att hennes gummistövlar var genomblöta inuti. Det visade sig att dottern kissat på sig i overallen, och eftersom den var vattentät så rann allting ner i gummistövlarna!!

Ja, hur som helst så hittade jag en snowboardjacka på nätet som såg varm och fin ut. Det fanns att välja mellan figurnära modell och rak modell. Jättebra, då jag tycker att det är bättre med rak modell så man får plats med tjocktröja inuti! Men när jag klickade på rak modell kunde jag bara välja mellan: en svart jacka med flames, en blåbrokig eller en kritstrecksrandig! Klickar jag på figurnära modell kunde jag välja på: offwhite, starkrosa eller svart/rosa... Om jag nu vill ha en rak jacka istället för en figurnära till min dotter; varför kan det inte finnas en starkrosa jacka i rak modell eller kanske bara en helt svart jacka, utan flames, i rak modell?

Alla tjejer kanske heller inte kan (eller vill) ha en jacka i figurnära modell, eller hur?

Lyxproblem? Kan tänkas, men det är fortfarande en grej som jag irriterar mig på! Så det så!

Inga kommentarer: