måndag 27 oktober 2008

Fettet vs. muskelmassan 1-0, första ronden...

Då har man "Orbitrekat" igen då. Det blev bara 30 minuter denna gången också. Effektiv tid alltså (ineffektiv tid närmre en timme!) Den korta tiden på Orbin hade inget att göra med att jag blev totalt knäckt, för det blev jag inte. Nä, det fanns två betydligt avgörande orsaker till att det inte blev mer än 30 minuter idag!

Orsak 1: Jag har en mp3 spelare med 1 GB minne som jag har tankat full med musik. Det blir en himla massa musik det! Mest samlingar för att det ska vara lite varierat, med tempo. När jag ställt mig på Orbin och hunnit trampa i ett varv blir jag tvungen att stanna för att byta låt: "nä, inte den, inte den heller, guuud vad dålig den låten är... hmm, ja den låten är ok!" Trampa full fart igen... i tre minuter. Sedan var den bra låten slut, upprepa återigen samma procedur för att hitta någon låt som inte är techno, trance eller något annat crap. Då har det gått minst 5 minuter till. Efter att ha gått igenom denna procedur( under minst två veckors tid), varje gång jag ska träna, har jag då äntligen hittat fyra låtar på raken som jag kan lyssna på, alla med Amy Winehouse! Fatta då hur resten av musiken som ryms på 1 GB minne låter! (Dessutom måste jag erkänna att jag verkligen börjar gilla Amy Winehouse "....we only said goodbye with words, I died a hundred times. You go back to her and I go back to black...") Dags att tanka mp3 spelaren...

Orsak 2: När jag äntligen hittat något att lyssna på så tar batteriet i mp3 spelaren slut! När jag kliver av Orbin, med mina nakna fötter, så hittar jag resterna av syltburken som barnen tappade i golvet förra veckan. Resterna som jag trodde att jag dammsugit upp sedan förra träningstillfället, då jag gjorde precis samma sak!

Ja, det verkar som att fettet bestämt sig för att vinna över muskelmassan! Fettet vs.muskelmassan 1- 0, första ronden... I will be back!

Inga kommentarer: