tisdag 25 maj 2010

Jordens undergång...eller??!

Ja, inte enligt mig, utan enligt 12-årige sonen.

Telefonen ringde:

-"Hej! Du vet väl om att det är dina föräldrar som är klassföräldrar. På torsdag måste dom hjälpa till på "skolans dag"....."

Sonens reaktion när han lagt på luren: -Åhhh, herreguuud!! Vad pinsamt! Jag kommer inte att stanna mer än 10 minuter...högst en kvart! Varför måste mina föräldrar vara klassföräldrar för? Jag dööör!

Sade sonen...som är den ende 12-åring som vägrar ta av sig toppluvan, fast det snart är juni. Som är den enda 12-åring jag känner som vägrar äga en mobiltelefon, för att det är töntigt. Samme son vägrar bära märkeskläder för att det ser för märkvärdigt ut...

Ok...och det är alldeles säkert att det är jag som är lite konstig? Lite udda? Hmm...mycket pinsam, eller..? För att jag ska hjälpa till på skolans dag...

Åh vad det är underbart att vara mamma till en "pre-teenager"!! Man känner sig så...speciell...på något vis! Så utvald. Jag väntar med spänning på när han fyller 13...

Inga kommentarer: