måndag 10 maj 2010

Joooobbigt..eller borde man säga..skitjobbigt?

Inte för att jag vill klaga men...jag tror banne mig att jag bor i huset som Gud glömde! I morse skulle jag intet ont anandes, gå ned till tumlaren för att hämta upp barnens kläder. När jag barfota kliver ner på stengolvet så låter det...plask!?

Ok, jag tittar ned på golvet och får se en insjö, något i storleksklass med Vänern (tycker jag iallafall vid första anblicken av eländet). Jahapp, stopp i avloppet igen då! Det var ju bara en månad sedan sist, och före den gången var det tre veckor och innan det var det en månad...osv, ända sedan i höstas. Spolbilstime alltså...nicers...NOT!

Det enda positiva är att det sitter igen på kommunens sida, yeeay!! Då slipper man iallafall betala eländet! Hoppas nu bara att de får upp det eländiga avloppet, annars blir det till att gå i otvättade kläder och smutsigt hår, sånt går ju inte för sig någon längre stund...

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Not very nice! Fast om man nu ska ha tur i oturen så är det väl bra att kommunen får betala! Jippi!!
Kram på dig.

Lilla fröken kavat sa...

Kram tillbaks! =)