tisdag 18 maj 2010

Ännu en dag...

snart till ända. Imorse fick jag för mig att jag skulle åka till Erikshjälpen för att köpa en liten, liten kökssoffa som jag såg förra gången jag var där. Sagt och gjort hoppade jag på cykeln och styrde kosan mot Erikshjälpen.

När jag kom fram var det stängt! Det visade sig att de öppnade kl 12.00 och inte 11.00 som jag trodde. Suck.. Istället åkte jag till bankomaten för att ta ut pengar. Det gick inte så värst vidare bra..."Kortet kan inte läsas..." Hur mycket jag än polerade på det där nedrans chipet så funkade det inte, så det var bara till att gå in på banken för att beställa ett nytt. Tur att jag hade lite pengar i plånboken ändå, för så enkelt tänkte jag minsann inte ge upp den där soffan...

När jag kom tillbaks till Erikshjälpen, var det fortfarande över en halvtimme tills de skulle öppna, men det spelade inte så stor roll; solen sken och det var varmt och skönt. Efter några minuter fick jag sällskap av två tatuerade killar med en stor rottweiler. Vi började prata om hundar och ditt och datt, och vips, hade 30 minuter gått!

Jag upphör aldrig att förundras över vad enormt mycket folk det är på Erikshjälpen! Alltid kö utanför och enormt med bilar på parkeringen och till och med gräsmattan utanför. Deras dagskassa går nog nästan att jämföras med Systembolagets! När jag väl kom in och tittade på soffan så, visst den var liten på bredden, men inte på djupet. Ok, inget soffköp då alltså. Trist.

Det var bara att åka hem igen då, utan något soffköp och med ett bankomatkort mindre..ja,ja, det är sånt som händer...Fast det är ju inte helt fel att lägga sig i bikini på en solig altan med en kopp kaffe heller. Kind of Sweeeet!!

1 kommentar:

Gafflan sa...

Synd på soffan men att sola är ju inte helt fel det heller :D