lördag 5 maj 2012

Om hur det kan gå när lyset är tänt, men ingen är hemma...

Ibland gör man obegripliga saker...helt i förbifarten...utan att tänka alls...
Som t.ex att importera alla kontakter från facebook till telefonboken i mobilen.
Men varför liksom?!

Jag satte nyss mobilen på laddning och lägger mig på sängen. Plötsligt hör jag hur det "plingar" i den, tar upp den från hyllan samtidigt som någon ropar "hallå, hallå"...

I ren panik lägger jag på luren och tänker att SHIT, vilken tur att jag var snabb att lägga på...det är ju lätt hänt att man ringer fel . Förhoppningsvis var det nog nån ytlig bekant jag råkade ringa ändå.

Kollade efter och...ooopsi! Av alla random FB kontakter i telefonboken, hade jag ringt upp min kusin...

I Indien. Och dessutom lagt på luren i örat på henne! Vad är klockan i New Delhi nu, tro? Seeent lät det som...

Just nu sitter jag och hoppas att det inte finns någon som helst typ av "vem ringde" tjänst i Indien.

Optimistiskt va?

Inga kommentarer: