tisdag 8 maj 2012

...och på Coop Konsum jobbar Clark Kent...

Ja, tänk vad det har blivit populärt med stora Clark Kent brillor; helt obegripligt! Killen i kassan på Coop formligen drunknade bakom sina..

Jo men visst, vad trist. Jag vaknade klockan 5.30 i morse med huvudvärk och nästäppa...igen! Tråkigt nog var jag pigg så det var helt omöjligt att somna om igen. Helt orimligt att vakna den tiden efter jag varit vaken i nästan 2 dygn, varav jag jobbat en natt, varit på skolmöte med en tafatt rektor samt haft en "date" med vaktmästaren, som skruvade fast ett handtag på mitt kylskåp. Det tog bara ett halvår att få dit det. Handtaget alltså. Jag ringde i början av december och undrade om någon kunde komma och fixa så jag kunde öppna kylskåpet utan att klösa naglarna aviga, och visst, de skulle komma.

I går, 15 minuter efter jag hade lagt mitt trötta huvud på kudden ringde det på dörren och vaktis kom och skruvade fast handtaget. Det tog 1 minut, men väntetiden var 6 månader. Duktig idiot!

Som sagt...i morse i arla morgonstund kom jag på den ljusa idén att ringa min pappa. Han är vaken långt innan kl. 5 på morgonen. Bra idé av mig, tyckte jag! Samtalet blev nå´t i stil med: "Hej pappa, vad gör du då? Jasså, jaha, ok...då så, hej, hej!"

Han ville inte prata med mig. Schysst! Han väntade på sotaren och då, av någon för mig helt okänd anledning, är han enormt uppjagad.. Nästan lika uppstissad som när han ska åka och besiktiga bilen...då går det inte ens att få nå´n kontakt med honom. Weird.

Istället cyklade jag på Coop och köpte ägg. Spännande! När jag kom hem igen kikade jag in i lägenheten under, som är tom, och upptäckte att vaktisj*veln hade släpat ut Blinders kyl och frys och ersatt den med nya vitvaror!! När dom flyttar ut alltså! Jag begärde en ny spis och nya luckor eftersom de är alldeles förstörda, men jag får inte ett skit! Å definitivt inga nya vitvaror! Nä, vaktisj*veln gjorde nya hål i kylskåpsdörren och säger sedan:

"Det gör väl inget att det är höjdskillnad mellan handtagen på kyl och frys?" (ca 2 cm!!) 
Gubbj*vel!!

It ain´t over until the fat lady sings.....




Inga kommentarer: