torsdag 10 maj 2012

Men gääflar oxå...

Vad jag är less på denna förkylning!

Bara jag rör mig så blir jag andfådd som en 90-åring. Inte okej.

Hur som helst kom jag på att jag har tvättstugan idag så det var bara att pallra sig dit och tvätta. När jag kom dit visade det sig givetvis att jag blandat ihop tvättiderna. Jag trodde jag hade bokat 14.30 och inte 10.30, så jag missade hela 2 timmar av min tvättid!

Självfallet var tiden efter min också uppbokad, av självaste bruksdiktatorn. Det innebär att man inte överskrider tiden i tvättstugan och inte lämnar tvätt kvar i torkskåpet efter 14.30, för då är man rökt! Hon är så där lite lagom "Hitler-till-husbehovs", så henne retar vi icke. Förövrigt undrar jag om hon inte är grundaren till "arga lappen", för hon gillar verkligen arga lappar. Framförallt att skriva dom. Det finns minst en så´n person i varje bostadsområde med gemensam tvättstuga. Tro mig.

Nä, nu ska jag äta upp min lunch, hämtad direkt ur min egen receptsamling "Kulinariska rätter för förkylningsdöda smaklökar"...mmm, mycket spännande! Idag serveras...TaDaaa...:

Två stekta ägg med mycket peppar; till det en rejäl klick majonnäs och ett glas Coca-cola zero!!
Allt tillagat efter Kajsa Varg mottot: "Man tager vad man haver" Här haver man inte mycket eftersom undertecknad inte orkar gå och handla idag heller.

So long!

Inga kommentarer: