lördag 26 juni 2010

Rapport från byhålan...

Midsommardagen- årets mest stendöda dag, då så gott som allt är stängt och igenbommat.
Jag öppnade ena ögat redan vid 6.00 i morse och konstaterade att det var sol ute. Sweet!
Bara att hoppa ur sängen och fixa kaffe.

Sagt och gjort, med kaffemuggen i näven öppnade jag ytterdörren...
och höll på att blåsa bort! Jä**a storm!!

Men skam den som ger sig. Med håret på ända, balanserandes i motvind med kaffekopp, tidning och macka, gick jag ut på altanen, bara för att upptäcka att utemöblerna var på väg till grannen. Mindre bra. Mycket mindre bra.

Efter jag förankrat utemöblerna med min egen tyngd, gjorde jag ett tappert försök till att läsa tidningen. Det gick så där lagom bra...förstasidan gick att läsa, men att försöka läsa vad stod inuti tidningen gick inte alls.

Till slut gav jag upp och gick in och konstaterade att det inte bara var jag som var envis och var ute i stormen. Norrlands troligen enda mygga som gillar storm, hade hittat mig och resultatet finns att beskåda..tadaa..mitt på min panna i form att ett prakt-myggbett...

Jorå...är det inte härligt med den svenska sommaren så säg?

Inga kommentarer: