torsdag 3 juni 2010

Men! Varför blev det storm nu då?

Av alla möjliga väder som finns att uppbåda är väl storm det värsta?
Jag avskyr storm! Det måste jag nog ärvt av pappa. Både han och jag får nackspärr så fort det blåser ute! Eftersom jag inte hade några planer på att gå ut, så kunde jag inte heller prova min nya slipmaskin, som jag hade tänkt. Det är absolut ingen hit att slipa i blåsväder.

Istället fick jag för mig att samla ihop all sparad pant från källaren och samla det i en säck. Jag brukar väl vara lite si och så med att panta eländet, därför brukar det kunna samlas en hel del innan det blir dags för pant. Idag hade jag tur; min mamma skulle komma förbi och hämta säcken, som jag ställt ifrån mig ute vid öppna halldörren under tiden jag hämtade vatten till kaninerna.

Fem sekunder senare hörde jag ett rassel och ett brak. Säcken hade vält utför bron och all pant låg i trappan, under trappan, i blomsterurnan med plant och det mesta var naturligtvis på väg mot grannens tomt. Ja, har man inget att göra så skaffar man sig något! Fy farao!

Nä jag antar att jag blir så illa tvungen att gå ut i stormen för att klippa gräset; jag tyckte att grannen sneglar lite surt på mig när hon var ute och klippte nyss.

Ja, jag gör det! Jag går ut och klipper nu.

Inga kommentarer: