söndag 13 juni 2010

Miss i kommunikationen

Jag stod i köket och höll på att göra frukost i morse när lilla "M" kommer och sätter sig vid köksön och tittar allvarligt på mig med sina stora ögon.

"Mamma...jag vill ha häst..."

"Åh nej du", säger jag förskräckt, och ser framför mig hur ruinerad jag kommer att bli på ridjox såsom ridkläder, hjälmar, ridstövlar, ridlektioner och framförallt hö, spån, och att sko hästeländet!! Jisses...jag vet vad allt det där kostar, för jag har en syster som haft hästar sedan hon var 10 år!

"Men mamma...?"

Nej, sa jag ju! (Skit också! Jag hade verkligen hoppats att hon skulle spela fotboll eller nåt. Det förstår ju varenda människa att det finns mycket mer att titta på nere vid fotbollsplanen...)

"Mamma...? Kan jag få häst?"

Jag suckar och försöker förklara att det kostar pengar och man måste ha tid att rida och hålla på med hästen också.


"Vaddå hålla på med hästen?" Lilla "M" ser ut som ett frågetecken.

"Men mamma...jag vill ha häst...på mackan!" säger hon och pekar på hamburgerköttet på köksön...
???? Oopss! Jaha, ja...ok då.

Inga kommentarer: