fredag 14 november 2008

Men åååhhhh...!

Gud vad jag är uttråkad idag! Fredag igen då. Undrar om jag ska ringa syrran och släpa med henne till krogen. Bli oförskämt packad ... hmm, det kanske skulle vara något. Men vänta lite nu. Det skulle ju innebära att jag måste fixa håret, sminka mig, leta kläder och hitta maken till mina stövlar med klack, om jag inte vill hoppa på ett ben då förstås! Men orka! Det här med att göra sig i ordning för en utekväll känns liite drygt numera. Jag blir trött bara av att tänka på det!

Sedan finns det ju en viss risk med att gå ut med syrran också. Hon dricker tequila. Och öl. Sedan lite mer tequila. Fort dricker hon också. Det vet ju alla vad som händer när man blandar öl och tequila. Särskilt när man dricker i den takt hon gör. Joorå, innan klockan är 23.00 sitter man där ensam...

Sedan kommer den berömda ”dagen efter”. Hur roligt är det att komma hem vid 2.30 för att sedan vakna vid 5.30 med ett sjukligt behov av att gå ned i köket och...baka bullar! Herregud vad korkat! För att inte tala om vad himla jäkla jobbigt! Jag är inte särskilt förtjust i att baka i vanliga fall, så varför, varför måste jag baka 5.30 på morgonen ”dagen efter”?! Jag blir helt enkelt inte bakfull, någonsin, oavsett vad jag dricker. Lite yr möjligen, man får låta bli att tvätta håret med huvudet hängandes över badkarskanten dagen efter, för om man nyser kan man riskera att slå ut framtänderna. Det är dumt. Och dyrt.

Nä, jag tror nog att jag stannar hemma ändå...


Inga kommentarer: