måndag 10 november 2008

Man får inte vara dum...

när man ska försöka snika till sig lite träningstid (utan publik i miniformat). Det första man måste göra är att placera sin Orbitrek på ett ställe som inte gillas av barnen, d.v.s källaren. Perfekt! Trodde jag iallafall. Det visade sig vara helt fel. Just nu verkar det vara husets mest populära våning. Troligen därför att barnen, med kompisar, har upptäckt hur roligt de kan ha med hävstången som husets förra ägare skruvade upp i dörrposten där nere. Inte bra för mamman som skulle träna ostört...

Sedan kom räddningen; "D" kommer springande och frågar: "Mamma finns det spindlar som är så här stora (måttar ca två decimeter med händerna) i Sverige? "F" säger att det finns det..." Nä, säger jag, inte finns det så stora spindlar i Sverige! Kolla spindlarna som bor i källaren, större än så blir de nog inte... Genast fick jag ha källaren för mig själv igen då! Vis av erfarenhet från tidigare träningspass, hoppade jag i "J":s gula, jättestora Foppatofflor, storlek 42, för att undvika fler glasbitar i mina stackars fötter. Utrustad med en ängels tålamod (det måste man ha då man stirrar ned i ett grönt flinggolv), en mp3 spelare med nytt batteri men samma "crap" musik som sist och enorma gula Foppatofflor på fötterna var det bara att sätta i gång då!
Ja... bilden talar sitt tydliga språk: 61 minuter och 13 sekunder! Ha,ha, denna ronden vann muskelmassan över fettet. Big time! Så det så!

1 kommentar:

Sus sa...

Gula Foppisar!
Strålande...=)

*viskar*
mina är grå.....