fredag 7 november 2008

Jaha, då börjas det!

"D" och kompisen"F" ska gå på disco på skolan. "D" har sett fram emot detta hela veckan och planerat kläder och skor och vem hon ska dansa med... jag har mest önskat och hoppats att hon ska slippa den långdragna magsjukan som lillasyrran drabbats av! Vilket hon tydligen gjorde, i alla fall idag vilket är tacksamt nog för mamman som nästan fått magsår av oro! Första discot är ju jätteviktigt för en tjej på 8 år som planerat massor för denna stora händelse! Innan de gick fick jag locka håret på båda discobrudarna. Så här fina var de innan de gick:



"D" till vänster och bästisen "F" till höger. Discot började 18.30 och slutade 22.00. "D" ringde 21.30 med andan i halsen ( vilket jag tolkade som att hon kräkts ner hela discot), men så var det inte, phu! "Mamma vi har jätteroligt men det är inte slut än! Jag har handlat upp alla pengarna utom en tia och 3 kr på godis! Nu ska vi ringa "F":s mamma". ("D" ska sova över hos bästisen i kväll.) Känns skönt i mammahjärtat när allt slutar bra!

Så här less blev de på mitt fotograferande innan de gick... fullt förståerligt :)

Inga kommentarer: