måndag 3 november 2008

70-talets GI-metod och kyskhetsbälte, allt i ett!!

Ja, jag säger då det! Jag har just kollat på "Boston Tea Party" . Det är vanligtvis inget program jag brukar titta på, men man får ju vara lite flexibel ibland och lätta på greppet om fjärrkontrollen ;) Jag trodde att jag hade sett det mesta, men jag garvade så jag föll ur soffan när de visade reportaget från 70-talet om tjejen som hade käklås... det tog ju helt klart priset, ha, ha, ha! Det var alltså två metallplattor, en i överkäken och en i nederkäken, som var fastspända med gummiband, så att det inte gick att öppna munnen mer än att en tesked gick in! Det var liksom det bästa de kunde komma på då; dåtidens GI-metod! Skrämmande kul! I alla fall för dom som inte hade käklås och obehindrat kunde röra på munnen så att de kunde garva! Man kan ju bara föreställa sig hur det skulle vara att vakna upp varje morgon: man slår upp sina blå, vänder sig om och upptäcker att man bor tillsammans med "Jaws".... Konstigt att det föddes så pass många barn ändå under 70-talet...

2 kommentarer:

Sus sa...

Jag är ett av barnen från 70-talet..men mig är det inge fel på.
Nejdå.
Inte alls...

Lilla fröken kavat sa...

He.he nä, jag vet... inte ett endaste litet fel på mig heller... heelt normal... trots att jag också är 70-tals barn ;)