torsdag 6 november 2008

Ja, men det här var ju rooligt...

... not! Lilla "M" har haft magsjuka sedan i tisdags! Hon är mager som en sticka, stackars barn. Jag som var såå tacksam för att hon iallafall slapp kräkas, men tji fick jag! I natt klockan 2.30 satte hon sig upp och kräktes ner hela sängen. Och Lammis (gosedjuret). Mamman rusade upp ur sängen, alldeles vimmelkantig av trötthet, tvättade av lilla"M", bytte i sängen och rafsade i hop kräkstvätten. När jag vänder mig om stål "M" och kramar om Lammis, som är full med kräks! Ok, in med "M" i badrummet igen, tvätta av henne igen. Byter till reserv gosedjuret (navel apan). Lyfter in henne i sängen och släcker lampan. "Mamma, jag är bajsnödig..." Upp ur sängen, tända lampan, in till toaloetten. "Klar!!" Nytt försök, ner med henne i sängen, släcka lampan. Hon somnar, men inte jag... Typiskt! Pappan har inga problem med att sova. Han har sovit sig igenom hela proceduren utan att ens märka att han har 3 st 40w spotlights riktade rakt mot sängen, där han sover. Det är sånt som endast pappor kan. Garanterat!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan på dig! Det är bara lilla jag som vill önska trevlig helg! Kram Petra