måndag 9 april 2012

Storhelgen snart slut....

I går när jag jobbade kväll, var M med mormor och morfar. När hon kom hem så berättade hon att hon hade lärt sig spela "blinka lilla stjärna" på morfars piano (som visserligen är en orgel, men ändå...). Sedan hade mormor virkat och M hade stickat lite medan dom tittade på Tv. Lite lustig 6-åring som lärt sig sticka och virka redan! Hon brås nog på mormor, för jag har då aldrig lyckats med varken virkning eller stickning!



Ritat hade hon gjort också, så jag fick en teckning som hon hade gjort.




Morfar har en tendens till att spara det mesta, så teckningen var ritad med pennor som jag och min syster hade haft när vi var små?! Pennor som är nästan 30 år gamla och forfarande funkar? Helt galet...


Morfarn tyckte det var lite lustigt när han satt bredvid och tittade på medan M ritade, för tydligen började hon lite bakvänt...hon började måla skorna och sedan benen och sist huvudet, hehehe...


Alla sätt är bra utom dom dåliga ;)


Inga kommentarer: