onsdag 11 april 2012

En helt vanlig onsdag i inga-barn-veckan

Nästan vanlig onsdag iallafall...

Ledig dag. Inga barn hemma. Sovmorgon.

Mobilen ringer...mitt i min "jag-går-naken-och-handlar-på-nybyggda-Coopkonsum-dröm?!", vilket i och för sig var en j*vligt obehaglig dröm, så jag borde väl vara tacksam för att jag blev väckt! Hur som helst...

Jag svarar och exet frågar med glad röst: "-Sover du, he,he?"

Vaddå sover? Jag har inga barn, inget jobb idag, det pissregnar ute och klockan är 7.30. En onsdag, en ledig onsdag.Nä, men jag ställde larmet på 6 i morse för att fila naglarna...?!

Men det är väl klart som faan att jag sov!!!

Tydligen var det dags att kliva upp för det skulle hämtas kvarglömda vantar och skor. Som vanligt.

Gå och lägga sig efter det var inte möjligt. På den blötaste regnigaste dagen av alla, bestämde sig hyresbolaget att vägen skulle sopas! Framförallt väldigt noggrant utanför mitt fönster. Värsta traktorn och alla vaktmästarna med varsin sop och alla andra attiraljer man kan ha för att hålla någon vaken en ledig onsdagmorgon.



Flitiga vaktmästare, minsann....
                                God Morgon!

Inga kommentarer: