måndag 16 april 2012

Jag-en knäppgök...

Måndag; bytesvecka. I eftermiddag börjar min barnvecka.

Igår kväll när jag kom hem (efter att ha jobbat helgen) ställde jag alarmet på mobilen på 7.00 fastän jag är ledig måndag. Ifall någon skulle hämta vantar, byxor, nycklar, cyklar eller dylikt, som någon av barnen möjligen glömt, och som de nu måste ha, 1:a dagen efter påsklovet.

När klockan var 7.00 i morse, så vaknade jag ur en konstig dröm där någon sjöng för full hals (i mitt huvud, då förstås...)

"- Du borde köpa dig en tyrolerhatt, bara därför att, locka fram ett skratt. Du borde köpa dig en tyrolerhatt, för att få det lite glatt...."

Okej...??!

Jag kunde inte låta bli att skratta för mig själv. Vad f**n gör Östen Warnebring i mitt huvud kl. 7.00 en måndagmorgon? Eller jag menar; vad gör han där överhuvudtaget?? Weirdo...

Ja, ja...7.20 ringde äldsta dottern och undrade om hennes praopapper låg hemma hos mig, vilket de gjorde. Jag passade på att tigga lite kaffepulver av barnens pappa, efter att jag kikat i min egen kaffeburk som ekade pinsamt tom. Vid 8.00 blev papperen avhämtade, jag fick mitt kaffe och allt blev frid och fröjd.

God morgon måndag!

Inga kommentarer: