torsdag 3 november 2011

Totalt upp och ned...

Vad den här veckan har gått fort! Jag kan inte fatta att det är fredag i morgon! Hela veckan har varit upp och ned; nattjobb och sova på dagen, det är jag inte van vid. 31 timmars nattjobb blev det i helgen som var...nice!

Allhelgonahelgen, eller som min pappa säger; dubbelhelgen till helgen då. Jag och barnen åker en sväng till mormorn för att kolla in hur de nyslipade golven och de nya tapeterna ser ut på plats! Jag vill också tapetsera och göra snyggt här hemma, men det går inte hyresbolaget med på (dom trista snålj*vlarna!).

Apropå förra helgen, Halloweenhelgen alltså, så berättade barnens pappa något ganska kul. Just den helgen förväntas det ju ringa på dörren och man brukar inte vara särskilt noga med att kolla vem/vilka som står där utanför...särskilt inte denna helg då man förväntar sig en bunt utklädda barn som skriker: "Bus eller godis!!", när man öppnar.

Hursomhelst...det ringde på dörren och J gick och hämtade godisskålen och tänkte ge de förväntansfulla små barnen där utanför lite godis... Han öppnade dörren och möttes av ett brett flin... Av ett utklätt barn? Näe, inte direkt.

Där utanför dörren stod det ingen bunt med utklädda barn utan....en bunt med Jehovas vittnen!
Tror sjutton att de flinade glatt där utanför dörren; det är inte alla dagar som det går att ringa på dörren och det faktiskt öppnar nån!!

Ja, inget ont om Jehovas nu... Alla har rätt till att tro på det dom vill, men det kan bli lite väl mycket om man stöter på en riktigt övernitisk eldsjäl som vägrar släppa dörrhandtaget innan dom frälst dig...

Hehe, riktigt listigt att knacka dörr på Halloween tyckte jag!

Inga kommentarer: