lördag 29 oktober 2011

Tiden går fort när man har roligt...

...eller när man ska jobba natt...

Det blir 2:a natten på raken nu... I går natt blev jag glatt överraskad eftersom tröttheten inte gav sig tillkänna förrän kl. 6.00; då var det bara en timme kvar tills det var dags att bege sig hemåt för att dra nå´t gammalt över sig.

Hur som helst så lär det väl kännas liite mer drygt i natt eftersom det är dags att ställa om klockan; istället för 10 timmar så blir det 11 timmars arbete inatt. Hoppas att jag inte tvärsomnar bara!

I dag har jag ändå hunnit med att kika in nästgårds, hos en antikhandlare som hade halva priset på det mesta...Nice! Jag är på något vis barnsligt förtjust i gamla glas, riktigt, riktigt tunna nätta, välgjorda glas. Gammalt porslin är också intressant, så länge det inte är krackelerat då, förstås! Trots att det fanns mycket fint så blev det inget handlat. Visserligen stod jag och velade fram och tillbaks om jag skulle köpa en så´n där gammaldags tvättbräda, men lade tillbaks den igen.

Tja, det lär väl komma fler tillfällen...

Nu ska jag ta och vila en stund innan det är dags för arbete igen!

Go natt!

Inga kommentarer: