tisdag 4 oktober 2011

Tjurskallarnas morgon...

Jag drömmer så konstigt på nätterna. När larmet pep kl. 6.30 ville jag inte alls kliva upp. Kolsvart var det ute också.

Barnen är ruskigt trötta även dom. M ville inte alls kliva ur sängen, morgontrött som hon är. Hostan och nästäppan som hon har, har hon fått av pappa säger D. Tack pappan. Eller inte!

Givetvis ska M tjura vid frukostbordet. Erbjuder henne flingor, smörgås eller gårdagens pannkakor ”Vill inte ha” säger hon. Sedan ska hon tänka ut vad hon ska ha. Jag frågar henne vad hon äter hos pappan då. “Macka och O´boy…jag doppar alltid mackan annars äter jag inte”

Ok…erbjuder henne macka och O´boy…hon skakar på huvudet och håller för näsan när jag tar fram bröd. Varpå den hyggliga mamman, totalt tappar tålamodet och blir den o-hyggliga mamman som rycker fram flingpaketet ur skafferiet så flingorna flyger, och väser: “Det var då ett jäkla tramsande…ät flingorna eller är hungrig då!”

Det verkade funka, för det åt hon upp iallafall.

Fine!

Morning from hell

1 kommentar:

Jesse-Paloma sa...

Fantastikt! Tänk att man ibland är tvungen till att ryta i för att dom små liven ska förstå det som dom nästan aldrig annars gör uppror om.. =)