lördag 12 november 2011

Meen??!

Satt nyss och kollade på FB lite förstrött...

Vad är det som händer med tjejer när dom börjar komma upp i 5:an, 6:an och för att inte tala om...7:an! Det som fick mig att fundera var en profilbild, med ett namn jag kände igen, men bilden stämde inte ihop med namnet ändå...på nåt vis.

Plötsligt kom jag på vem fotot föreställde; min systers bonusbarn! Men! Sist jag såg henne (för ett halvår sedan), var hon en vanlig mellanblond tjej på sisådär 11-12 år. Hon såg också ut att vara i den åldern...DÅ! NU, däremot...såg hon ut att vara 18!

Svart färgat, upptopperat hår, jättemycket mascara och svart kajalpenna runt hela ögonen. Som sagt....VAD är det som händer med tjejer redan i 11-12 års ålder? Varför kan inte barn vara barn tills dom blir liiite äldre än 12? När jag var 12 hade jag knappt en aning om vad mascara var, än mindre hade jag provat det.

Jag tycker att det är skitläskigt! Snacka om att FB är ett "smörgåsbord" för pedofiler...

Inga kommentarer: