tisdag 15 november 2011

Det ska börjas i tid, sägs det...

Vi sitter och tittar på Tv och det blir reklam:

"M" grimaserar och säger: " -Åh, i morgon blir det en jobbig dag på skolan igen...med killarna"

Jag blev orolig och tänkte att nån kille var elak och retades med henne, så jag undrade vem som gjorde så att hon tyckte det var jobbigt att gå till skolan.

"M": "-Linus heter han...han satt bredvid mig på samlingen, när vi pysslade, när vi var ute på rasten, när jag lekte på klätterställningen...han hamnade till och med bredvid mig i matkön! Men inte när vi åt...för då bestämde fröknarna vart vi skulle sitta..."

Sedan kommer det: "-Linus e´schär i mig, det har han sagt...men jag e´inte schär i han, men han vill vara med mig heeela tiden!"

Jag kunde inte göra annat än att dra på smilbanden. Dom är ju bara för söta dom små raringarna...

1 kommentar:

Osloskånskan sa...

Mmm.....fin tid egentligen.