tisdag 8 november 2011

Skymningsland...



Vilka vacka färger det blev på himlen vid skymningen!

8:e november, +13 grader ute och ingen snö! Helt galet, fast på ett bra vis. Snön kan gärna hålla sig borta tills lucia iallafall. I dag har jag fördrivit tiden med att sitta på bibblan och läsa "Antik & auktion"; en hel bunt hann jag avverka innan jag begav mig hemåt igen.

Jag hann precis komma innanför dörren när min mor ringde och undrade om jag skulle följa med till antikhandlaren (där jag fortfarande har mitt jättebord ståendes i väntan på avhämtning, oops!). Hon skulle kolla på någon soffa till sitt före detta sovrum. Väl där så kikade jag på mitt, i mitt tycke, mycket fina jättebord....med sex stolar...som råkade bli åtta stolar helt plötsligt!

Oops, så det kan bli! Så nu har jag ett jättebord med åtta stolar, istället för sex! Till mitt försvar kan jag säga att de där extra två udda stolarna bara skrek på att bli köpta; jag menar...VEM kan motstå två stabila, klädda ekstolar till det löjliga priset av 75:-?? För båda alltså!

Sedan att jag inte har någonstans att ställa hela möblemanget är ju bara en liten petitess i sammanhanget...8 ekstolar och ett stort ekbord för 875:-, det är ett riktigt fynd det!

Kanske jag måste köpa mig en balsal nu? Hmm...

Inga kommentarer: