fredag 17 juni 2011

Oj, vilken morgon!

Hade en kompis och hans dotter på besök igår kväll. Dom åkte väl efter 22.00 nångång, och efter det så försökte jag få 2 av 3 barn i säng lite snabbt. Tonårssonen tittade på mig som om jag inte var klok när jag föreslog att han för EN gångs skull kunde lägga sig lite tidigare.

Han tittade på mig och sa: Sommarlov.... sommarlov mamma!

Ok, whatever...

När klockan var runt 1.00 hörde jag nånstans lååångt borta i min drömvärld: "Mamma...Maaaammmma...?"

Jag vaknade till med ett ryck och såg sonen stå i köket med ett glas vatten.
"-Mamma...sover du aldrig? Jag ropade och du är alltid vaken när jag ropar!"

Gaaah! Det är skillnad mellan lättväckt och vaken..!! Väl..?

När klockan blev 5.00 hörde jag hur "M" kom springandes, halvgråtande...
" -Jag drömde en mardröm...."
Jasså, vaddå?, frågade jag.
" -Jag drömde att pappa fick böter..."
??????????...

Åter till sängen, med lilla "M" i släptåg. Trångt i sängen och det gick inte att sova. Vände på mig och trodde att "M" drömde mardrömmar igen, men då låg hon och tokskrattade i sömnen, hon vände sig om och....tjongade armbågen precis på min överläpp så jag fick fläskläpp!

Klockan 7. oo ringde larmet. Dags för dagis och tvättstuga! Jag kliver ur sängen och det känns som jag har ett helt sandtag i ögonen. Går in till badrummet med min suddiga morgonsyn, och det är på håret att jag håller på att droppa 80% handgelé i ögonen istället för ögonjoxet till linserna. Åh fy faan vad det skulle ha svidit!!

Man skulle nästan kunnat tro att det är måndagmorgon idag....

Inga kommentarer: