måndag 27 juni 2011

Oj, oj, oj... eller aj snarare...


Jag känner mig aningen mörbultad. Det beror nog på lördagens bravader, dvs helt nyktra bravader.

Men för att börja med de mindre nyktra bravaderna, så kan jag ju börja med att summera midsommaraftonen... som var barnlös då, och därför tillät jag mig att inmundiga lite alkohol i sann svenne-anda. Vi skulle fira i en stuga ute vid kusten, tillsammans med...hmm...ca 16-17 personer, varav jag endast kände tre. Egentligen kände jag mig inte alls upplagd för något firande utan hade väl föredragit lite stillhet. 2 personer och en flaska vin och nån öl hade varit fullkomligt nog. Särskilt när jag endast sovit 3 timmar per natt i flera dygn...

Men...vi åkte ut till stugan, åt grillat och kollade på när de dansade runt den hemmagjorda midsommarstången. Vädret var kanon, sol hela dagen, som gjort för att dricka öl...och det gjorde jag. Sedan gick solen ned och det blev kallt; då blev det dags att dricka lite vin, tyckte jag. För att hålla värmen liksom...jag frös så fördömt mycket om fötterna! Ja hursom...jag kan summera det hela med att det var rätt trevliga människor, vinet tog slut och jag sov 12 timmar efter det. Sedan vaknade jag utvilad som bara den; nicers!!

Nu till de nyktra bravaderna då.

Det började med att vi skulle flytta ett bete och skulle dra den där tråden man får stötar av, runt betet. Jag skulle hämta en ny rulle tråd i bilen. "-Ta 4-hjulingen..." var det nån som tyckte...

Att åka 4-hjuling på en läggda med 1.5 meter högt gräs var ju ingen toppenidé direkt. Särskilt inte om det fanns ett jävla krondike MITT I läggdan, UNDER allt gräs! Och särskilt inte om den som äger läggdan vet om det, men glömmer att tala om det.

Det hela resulterade i att det blev tvärstopp. Jag slog i båda låren och fick ENORMA blåmärken på benen. Dessutom kastades jag fram med en sjuhelsikes fart och slog näsan i en järnstång så det bara sprutade blod.

Så idag sitter jag och väntar på att få ett rejält blåöga. Igår var hele näsan och vänstra ansiktshalvan grymt svullna. I morse var svullnaden mer uppemot ögat och nu så är ett präktigt blåöga att vänta. Nice…Not!

Det komiska i det hela (om det nu finns något komiskt i det!), är att det hände i nyktert tillstånd! Helt jä*la sjukt alltså!

Inga kommentarer: