tisdag 7 juni 2011

Det går undan!

Veckorna bara svischar förbi och nu är det dax för min barnlösa vecka igen. Tråkigt!

Apropå något annat tråkigt; "M" cyklade omkull igår!

Hon var på väg till bion med hennes bästis Vickan och hennes föräldrar. Dom cyklade båda två. Antagligen bromsade "M" lite för hårt och givetvis var det tvunget att vara sand ovanpå asfalten, precis där hon skulle stanna cykeln.

Det hela slutade med en smäll och en duns. Hon skrapade upp ena kinden, fingrarna, hakan, fick en ordentlig fläskläpp och började blöda näsblod. Och så slog hon ut en tand, stackarn! Tur att det bara var en mjölktand!

Vickans mamma bar henne till bion där hon försökte tvätta bort sanden i såret och då svimmade "M". Eftersom "M" skulle till pappan efter bion, så ringde Vickans mamma upp honom och berättade vad som hänt och ringde ambulansen ifall hon fått hjärnskakning. Så det blev till att åka ambulans till sjukhuset för lilla "M".

Som tur var hade hon ingen hjärnskakning så dom fick komma hem några timmar senare. Hugaligen, hon såg ut som hon gått en match mot Tyson, stackarn! Men hon var vid gott mod iallafall. Konstigt nog så hade hon inte en skråma på knäna så jag frågade henne hur det kunde komma sig.
"-Knäna satt kvar på cykeln...det var bara ansiktet och händerna som for i backen..." var det svar jag fick. Knasiga unge....

Jag är verkligen glad att jag kollade och justerade om remmen på cykelhjälmen innan hon cyklade iväg. Jag vill inte tänka på vad som kunnat hända om hjälmen hade ramlat av huvudet när hon föll av cykeln....Huvva!!


Inga kommentarer: