tisdag 27 april 2010

Å så var det det här med teknik...

Jag tror möjligen att jag ogillar teknik..kanske till och med avskyr teknik!


Ok, kanske inte all teknik då, men iallafall den teknik som inte fungerar som den ska. Så fort jag ska sätta mig vid datorn och göra något viktigt, (.. som t.ex.kolla på Facebook, beställa från postorder eller annat livsviktigt...:-0) då är det banne mig som förgjort!


Det börjar med att jag skulle kolla mailen. Jag klickar på ikonen och, hör och häpna, jag kommer faktiskt in i inkorgen...YES!!.I hela 5 sekunder varade den lyckan. Sedan kom ett felmeddelande upp:"Microsoft Outlook has stopped working..." Nä, hä? Blir jag förvånad? Nä. Blir jag förbannad...? Mja...svårt att definiera känslan som dyker upp, men det är iallafall inte glädje, så mycket är säkert!!


Sitter jag på skolan händer samma sak. Jag klickar på google, kommer till sökresultaten, sedan kommer en rad felmeddelanden. Jag hämtar Tobias som ska kunna det här med datorer. Han kollar på min lilla bärbara och ser bekymrad ut: " Mäh...det här felmeddelandet har aldrig dykt upp för mig tidigare, vad skumt..."


Jag är ungefär som Kung Midas i den gamla grekiska sagan, bortsett från den lilla skillnaden att det jag rör vid inte blir till guld, utan till total teknik disaster...

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Grrr...inte blir man glad inte.
Du har en award att hämta hos mig, det kanske kan liva upp lite!

Anonym sa...

hehheeh skönt inlägg. brukar hända min liknande saker.