söndag 11 april 2010

Våren är här!

Jippie!! Lilla M bestämde sig för att nu, NUU var det äntligen dax att ta fram cykeln! Sagt och gjort, cykeln plockades fram och pumpades och storebror fick springa efter och hålla i pakethållaren, eftersom hon inte lärt sig cykla utan stödhjul ännu.

Rätt som det är så tvärsvängar hon och gör världens vurpa och landar med ansiktet rätt ner i leran! Ooops! Shit, tänker jag och förväntar mig världens skrik och gråt...men när jag kommer fram till henne så ligger hon och tokskrattar i leran och säger: "Vet du mamma? Det här går ju skitbra det här..." Snacka om positiv, eller?

2 kommentarer:

Jesse-Paloma sa...

hahahahahahaha hur gammal är hon?

min kille är 5 och skulle bli skogstokig om han ramlade, tur att han lärde sig cykla helt själv, jag fick inte hålla i eller något så jag var på helspänn när vi var ute kan jag säga.. han ramla, ställde sig igen, ramla osv osv osv men.. han lärde sig och det var det han ville.. på egen hand!

Lilla fröken kavat sa...

Hehe...hon fyller 5 år i september! :)