söndag 18 april 2010

Stuck on repeat...?

Spotify är ett väldigt bra påhitt tycker jag! Det tycker barnen också. Varenda gång jag loggar in på Spotify så blir jag överraskad. Konstigt nog så har det tillkommit nya låtlistor med artister som jag aldrig hört talas om...på min Spotifysida!


Ja, förklaringen till det är ganska simpel; sonen har varit framme. Igen. Trots att han har dataförbud. Eller rättare sagt, hans dator har blivit beslagtagen på obestämd tid eftersom han varit uppstudsig mot sin ädla moder och sånt accepteras inte. Så nu har jag två nya låtlistor, en med 50 cent och en med någon annan rappare, Eze e eller nåt liknande. Dom suger rätt fett. Fast det tycker inte sonen:


"-Mamma, mamma, lyssna här! Vilken är bäst av Eze e och 50 cent tycker du?"

-Enkelt...Ingen.

"-Men lägg av nu mamma...vilken är bäst?"


Vis av erfarenhet vet jag att denna diskussion aldrig skulle tagit slut om jag inte valde mellan pest eller kolera, så för att få behålla min sinnesro valde jag 50 cent...


När "D" har lagt till något på listan så märks det på ett helt annat sätt. Hon hittar en låt hon gillar och lägger samma låt 10 gånger på raken så man tror att repeat knappen har fastnat! Som tur är lyssnar hon inte på 50 cent iallafall. Nu har hon lyssnat sig less på "Bad romance" och "Fireflies" . Istället får man finna sig i att bli väckt av " Every breath you take" med Puff Daddy och Faith Hill. Det kan jag nog leva med. Tror jag.

2 kommentarer:

Jesse-Paloma sa...

Nu tycker jag sidan är jättefin, antar att du kollat runt lite på sidan jag tipsade dig om? (btemplates.com) finns MYCKET fina där, ju högre upp man kommer i listorna så att säga.

Spotify är klockrent! Har Ingen musik kvar på datorn längre. :-)

(smsa grannen är kalas om man är lat, och det är jag ;-)

Lilla fröken kavat sa...

Tack! Ja jag kollade runt lite där, tack för tipset. En toppensida! =)