torsdag 11 februari 2010

Jag - ett knäppo...

Jag VAB:ar idag...tråååkigt!

Eftersom jag har tråkigt så dricker jag kaffe. Mycket kaffe. Hmm...man kan till och med säga att jag överkonsumerar kaffe. Jag tröstar mig med att jag troligen inte kommer att drabbas av diabetes iallafall. Enligt de senaste medicinska rönen så drabbas man inte av diabetes om man överskrider ett visst antal koppar (hmm..kommer inte ihåg hur många koppar per dag, men den gränsen är iallafall överskriden sedan länge!).

Inte nog med att jag dricker mycket kaffe, jag måste dricka det ur en särskild sorts kopp också! Riktigt, riktigt knäppt...jag vet!

Så här är det: Svarta muggar går fetbort, oavsett formen på dom! Det går inte att dricka kaffe ur en svart mugg...te möjligen, men aldrig kaffe! Sedan är formen väldigt viktig, och hur bra den känns att hålla i...också färgen då förstås...Jag är nog rätt ensam om att gå och prova muggar i butiken...känner mig litegrann som Mr Bean när han testade stekpannor i butiken och hade fisken med sig i innerfickan!

Ja, jag veeet! Jag är ett riktigt knäppo!! Men jag har iallafall roligt under tiden; jag kommer att flina hela vägen till hispan!!

1 kommentar:

Samuel Jacobsson sa...

I så fall är jag oxå ett knäppo....
En kopp ska man ju umgås med ganska många gånger så den ska liksom kännas bekväm att ta i och vara snygg att se på ....
// Tack för kul inlägg..
Mvh Knäppo Samuel