tisdag 16 februari 2010

Är jag helt lost in translation, eller?

Jag tycker att jag har lite svårt att förstå vad barnen säger nu för tiden. Särskilt 10-åringens och 12-åringens diskussioner med deras respektive vänner förbryllar mig...


"D" pratar med en kompis:


-" Jag ba´ sa till B att han va´såå dryyyg å han ba´ sa typ, Mäh...oftaaa.

Kompisen: "Va´? Sa han ba´så? Oftaaa, liksom... (himlar med ögonen).

-"Typ...jo, han sa så ju...typ! Och ja´ba sa´: lixsom, lägg av, ba´!!

Kompisen: "Va asså...shit asså..ba´...!!

-" Jag vet lixsom ba´...ooorkaa..!"

Kompisen:" Mmm...oooftaa, eller? Ba´lixom...


Hmm...är det jag som har lite ludd i örat eller??

2 kommentarer:

Jesse-Paloma sa...

hahahahaha


dagens ungdom :P

Jesse-Paloma sa...

Tack ska du ha för din kommentar. Jag skrattar mycket åt det du skriver, jag älskar när folk hänger ut sina nära och kära i bloggen.

Läste för en tid sedan en blogg om en vuxen dotter som skrev om saker ur hennes liv.. ska se om ja hittar adressen så LÄR du få dig ett x antar garv :P hahaha

Här är adressen: http://tesstamente.blogg.se

läs kategorivis.. helt klockarent!!

Godnatt!