torsdag 15 januari 2009

Strolling down memory lane...

Egentligen borde jag ju sova vid den här tiden. Men det gör jag alltså inte. Istället spanar jag runt på Facebook; något som jag sa att jag aldrig skulle göra! Så tyckte min syster också. Vi ljög tydligen båda två, för nu sitter vi här, på varsin adress och är fast i Facebookträsket ;)


Tänk, imorse chattade jag med en gammal klasskompis som jag inte träffat på över 15 år; det var trevligt! Vi pratade om gamla klasskompisar, vart dom bor nu (dom som inte finns att spåra upp på Facebook då), och våra tossiga gamla lärare. Vi var ense om att vi råkat ut för en del udda lärare.


Jag kommer särskilt ihåg en lärare, som var väldigt nära pensionsåldern vid den tiden. Han hade hår endast längst bak i nacken så han kammade de tunna, (men låånga) stråna i nacken framåt... mycket mysko frisyr. Han brukade alltid ha keps på sig och ta cykeln till skolan. En stormig morgon mötte jag honom på cykelparkeringen utanför skolan. När jag tittade upp från min cykel möttes jag av en märklig syn; han hade ingen keps. Förutom det hade allt hår som han kammat från nacken och framåt, tippat bakåt!


Antagligen hade han sprayat håret så kraftigt för att få det att sitta kvar, men när han cyklade i motvind lättade håret från huvudet och bildade en perfekt avbild av hans huvud! En fastsprayad hjälm av hår... Den synen kommer jag aldrig att glömma. Garanterat!

Inga kommentarer: