tisdag 20 januari 2009

De byggde stabila möbler förr i tiden...

Jorå, jag har beviset här:



Byrån i hallen... i tredje lådan av fyra ser det alltså ut som på bilden. Och det är i tredje lådan uppifrån! Kan ni tänka er hur den översta lådan såg ut innan jag röjde ur den?! "J" har en lite udda syn på städning nämligen; det som inte syns, finns inte! Så ovansidan av byrån är iallafall fin...

Som sagt, det byggdes väldigt stabila möbler förr. Jag kan bara föreställa mig vad som skulle hänt om vi ställt IKEA byrån där istället!

2 kommentarer:

kvinnan med koftan sa...

tyvärr kör jag oxå med "det som inte syns finns inte".
mardrömmen är om någon som inte bor här ska hjälpa till att leta efter något och drar ut en låda...

anjocapi sa...

Hahaha.. här hemma hade vi tre olika "städningar" just när det gäller prylar och dylikt(när barnen var mindre).. En barnstädning(hm, det kan man ju se framför sig hur det är!!), en pappastädning(betyder att golvet är renstädat men i övrigt njae..) och en mammastädning där var sak hamnar på RÄTT plats(enligt MIN ordning vill säga).. :o)