tisdag 6 januari 2009

Hoppsan!

I dag hade jag tänkt städa. Vara duktig och städa ut det sista av julen: dammsuga, tvätta, torka golv m.m. Sagt och gjort, efter frukosten dammsög jag och tvättade två maskiner med badlakan och handdukar.

Det där med att torka golv löste sig liksom lite av sig självt...

Intet ont anande satte jag i gång diskmaskinen och satte mig sedan framför datorn. Kom efter några minuter på att jag glömt kaffekoppen i köket. De var tur det!

När jag kom in i köket, badade köksgolvet i vatten... panik! Ryckte åt mig det första bästa för att torka upp. Givetvis var det badlakanen som jag just hade plockat ur tumlaren... Hoppsan... bara att börja om igen då!

Det var i allafall tur att det upptäcktes i tid; jag kommer då aldrig mer att åka någonstans så länge diskmaskinen är igång!

2 kommentarer:

kvinnan med koftan sa...

oopps . jag lämnar maskinen på jämt och sticker iväg. inte så smart kanske...

Chrissan sa...

Praktiskt.
Ja. Att du fick golv och disk rent samtidigt...;)