torsdag 16 april 2009

Nu tycker jag väl ändå...

...att jag gjort mig förtjänt av att parkera mig i soffan en stund!

I dag hade vi (läs jag), bestämt att det skulle vara "kompisfri"dag. Orsaken till det var helt enkelt att vi måste ta en ordentlig städdag här hemma. Barnen har haft kompisar som sovit över nästan varje dag hela påsklovsveckan. Med kompisarna följde en himla massa godis, chips och annat smått och gott som nu finns utspritt lite varstans i huset.

Efter att ha tvättat ett tvättberg i storlek av ett mindre Mount Everest, skulle jag börja dammsuga...men dammsugaren var stendöd! Ok, jag hämtade en mejsel för att öppna eländet men givetvis var den inte gjord för att öppnas, typiskt! Den åkte ut genom dörren fortare än en gris hinner blinka, kan jag säga! Nödlösningen blev en kvast från Dollarstore. Om jag säger så här: hur roligt är det att sopa ett hus med två våningar med en sop utan skyffel? Ett hus med jättedammråttor och hundratals godispapper slängda överallt? Inte kul alls! Framförallt var det väldigt tidskrävande!

När det äntligen var klart, gick jag en timme på crosstrainern. Faktiskt så känns det väldigt avstressande efter ett pass på den! När jag får tag på ett par bra löparskor så blir det löparspåret istället! Nä, nu tycker jag att jag gjort mig förtjänt av en kopp te faktiskt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig jänta!

Lilla fröken kavat sa...

Ja, men jag tyckte väl det jag också =)