tisdag 28 april 2009

Men åhh...Ge mig ett kex och fråga om jag har skoter!

Varför?

Joo, det sägs ju vara det mest effektiva sättet att döda en norrlänning! Norrlänningar har ju en tendens att svara:"schuu" och liksom dra in luften istället för att blåsa ut den...så om någon skulle ställa den frågan skulle man sätta kexsmulorna i halsen och dö... liksom.

Meen... det skulle ju ändå inte funka för mig eftersom jag inte har skoter och då inte heller skulle svara "schuu" och inte skulle få några smulor i halsen, så...äsch...glöm det!

Så här ligger det till: I morse klev jag ur sängen 05.24 för att hinna skriva ner ett arbete som skulle lämnas in idag. Jag har hållit på hela dagen och jag hade bara några rader kvar när jag gick i från datorn en stund. När jag kommer tillbaka har det ploppat upp en ruta där det står "reboot" och dokumentet jag skrev i gick inte att stänga. Jag tryckte "reboot now", men inget hände. Jag testade att trycka på "not reboot", men inget hände! Det gick inte att stänga ned dokumentet och inte spara...när jag tittade vilken tid det var sparat sist...09.32! What??

Fastän jag tryckt "spara" det sista jag gjorde innan jag lämnade datorn, blev det inte registrerat! Sedan ploppade det upp en ny ruta där det stod att det inte fanns mer utrymme på enhet C:, fastän det inte finns något där alls. Jag fattar inte ett dugg! Jo, jag fattar ju att 10 timmars arbete är borta och att jag måste börja om från början... Som om inte det var nog så pajade min fina lilla bärbara laptop i förrgår:( Och nu vägrar den stationära att starta upp...nice...eller inte! Den enda dator som nu återstår är "J":s nya bärbara Vaio...hmm. Egentligen borde jag nog inte röra den. Jag och teknik verkar vara en oturlig kombination...

Inga kommentarer: