fredag 6 mars 2009

Hmm, man kanske borde ta sig i kragen och börja träna?

Eller...nä...! Tänk att det ska vara så svårt att sätta igång med något som man faktiskt mår bra av! Men det är typiskt mig, denna tid på året. Våren. När dom flesta människor piggar på sig och piffar till sig, faller jag i någon slags vårkoma. Denna vårkoma brukar hålla i sig fram till i början av april, dessvärre. Disträ som få och trött dygnet runt, alltså inget drömläge för att börja sporta direkt. Tyvärr!

Nä, jag måste banne mig ta itu med träningen genast! I höstas var det inga problem med att komma igång, minsann! Då var jag så ambitiös att jag till och med ställde larmet på 5.30 på morgonen för att hinna med. Ja, det var det!

Nä, nä... skärpning alltså! Från och med måndag...då jäklar!

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Skärpning! ;)
Skämt åsido. Det är trööögt att komma igång, men sen rullar det på av bara farten.
Kom igen! Jag hejar på dig! :)

Karin Berg sa...

vårkoma,...där är jag nu och fram till slutet av April.

kvinnan med koftan sa...

vårkoma här med...
men när jag väl kryper iväg för att träna brukar det funka. Lycka till!