fredag 27 mars 2009

Det gäller att vara effektiv!

Jag har slutat att sura över att bli väckt supertidigt på morgonen. Fastän det är vårsol och -10 grader ute! Det är bara att gilla läget liksom.

Meen, nu har jag kommit på en smart sak! Jag menar, om man nu måste vakna vid 5.00 på morgonen, då är det väl lika bra att få något väsentligt gjort, oh yes! Dags att damma av crosstrainern alltså. Helt perfekt tid att träna på egentligen! Då är träningen bortgjord redan innan frukosten och jag hinner heller inte hitta några bortförklaringar för att slippa träna på eftermiddagen!

Nu ska jag snart måla köket; det gäller liksom att förena nytta med nöje! Det är väldigt effektiv träning för rumpan att göra step up med målarrollern, upp och ner, på köksstolen. Ruskigt effektivt, (kanske rent av livsfarligt?!) eftersom vi har barstolar i köket... Ja det lär nog bli en lustig syn.

Fast, jag har inte riktigt bestämt vad som är nytta och vad som är nöje ännu... Vid närmare eftertanke kanske det bara är nytta och inget nöje?

Inga kommentarer: