tisdag 1 februari 2011

Vad är det som går...

och går men aldrig kommer till dörren? Jo...det är jag!


I förmiddags bestämde jag mig för att gå ner på stan en sväng för att köpa kaffe och handla lite annat smått och gott. GÅ är just det väsentliga ordet i meningen...jag avskyr att gå, finns absolut inget värre. Det kan nog mest bero på att jag inte har möjlighet att åka bil, eftersom jag inte har något körkort...än!!

Termometern visade på +2 grader, perfekt! Det visade sig vara allt annat än perfekt. Det var så gott som omöjligt att gå efter vägkanten eftersom det var ca 2 dm snömodd där=ett steg framåt och två tillbaks..

Efter att ha handlat det jag skulle ha gick jag in på biblioteket för att läsa lite inredningstidningar...väldigt nice! Biblioteket är bra. Det får en att känna sig lite betydelsefull, fastän man inte gör annat än att flumma runt och snoka bland böcker och tidningar. Det finns ingen som kan ana sig till att orsaken till att man är där, egentligen inte är att läsa inredningstidningar...det är i själva verket, att på sin lediga dag, få lite sällskap...fastän det inte är barnveckan......!!


Lite tragiskt, men komiskt på samma gång...eller hur?

Inga kommentarer: